Branding-ul înseamna mult mai mult decât un nume, un logo sau o carte de vizita. Pentru multi, poate parea floare la ureche un proces de naming ti o grafica, de exemplu.

Tot procesul de branding pleaca de la o strategie care este construita pe o documentare amanuntita, pe un studiu de piata, pe un profil al consumatorului, pe o cercetare a concurentei.

Pozitionarea si pretul sunt stabilite în functie de toate aceste aspecte. Un brand puternic are o misune, o viziune, un set de principii si de asocieri cu care, ulterior,printr-o comunicare coerenta, consumatorii se conecteaza. Doar brandurile puternice devin parte din ei si ajung sa îi reprezinte. Cei care poarta Nike fac o alegere emotionala. Se asociaza cu o anumita stare pe care brandul o transmite, se asociaza cu ceea ce înseamna sloganul “Just Do It”, cu succesul sportivilor care au marcat victorii purtând papucii Nike. Se simt puternici. Brandul Disney, prin muzica, prin personaje, prin decor, apeleaza la nostalgie, la o stare de bine din trecut, la relatii, la momente adolescentine care ne invadeaza mintea de emotie în momentul în care ne sunt aduse aminte.
Crearea unui brand ar trebui sa porneasca de la obiectivele de business, de la rezolvarea unei nevoi. Este un proces complex, strategic. Este fundamentul pe care cladesti restul. Cu cât este un fundament mai profund, cu atât va sustine o comunicare vasta pe tot parcursul vietii afacerii tale.

Oamenii iubesc povestile si le asculta doar pe cele care sunt “wow”. Brandul tau trebuie sa spuna o poveste, sa transmita emotie, traire, pozitivism, energie. De multe ori, viata are aspecte negative dominate de plictiseala si lipsite de sens. De aceea nu are rost sa investesti într-un brand plictisitor, care nu are nimic de spus, nimic de transmis. Ofera-le consumatorilor tai povesti, motive sa spere, pozitivism, chef de viata si energie. Ofera-le alternative fericite.

Loialitatea fata de un brand necesita timp, rabdare si investitie. Si merita toti banii. De ce? Pragmatic vorbind, e mult mai avantajos pentru tine sa fidelizezi clientii decât sa investesti în atragerea de cliensi noi. Mentenanta nu poate fi comparata cu achizitia, nu? Ambele strategii îsi au rostul, desigur. Un client fidel e un client multumit care, pe lânga faptul ca repeta procesul de cumparare, te recomanda. Iar recomandarea e sfânta.

Tu ai o identitate puternica? Ai personalitate? Cum esti diferit fata de competitie? Esti de încredere?

Cum castigi increderea consumatorilor tai? Iti sunt loiali? De ce ar fi loiali brandului tau?

Facebook
Twitter
LinkedIn