Termeni Pay-per-click: Cuvinte cheie

În marketingul PPC, totul începe cu cuvintele cheie. Atunci când utilizatorii folosesc Google sau un alt motor de căutare, ei introduc cuvintele care îi interesează în căsuța de căutare. Rezultatele afișate de Google, chiar dacă sunt reclame plătite sau rezultate organice, sunt relevante pentru cuvintele introduse în căsuta de căutare.

Dacă vrei ca reclamele tale să apară printre rezultatele căutării, trebuie să licitezi pe acel cuvânt cheie căutat. Pentru o campanie PPC de succes, trebuie să te asiguri că licitezi pe cuvintele cheie potrivite.

  • Analiza cuvintelor cheie:  utilizând diverse instrumente pentru analiza cuvintelor cheie și analiza datelor, poti crea o listă de cuvinte cheie relevante pentru oferta ta. Scopul este ca anunturile să apară în rezultatele de căutare atunci când oamenii caută produse sau servicii relevante pentru afacerea ta;
  • Gruparea și organizarea cuvintelor cheie – cele mai eficiente campanii PPC implică organizarea cuvintelor cheie în grupuri mici de cuvinte cheie înrudite;
  • Cuvintele cheie negative (Negative Keywords) – setarea cuvintelor cheie negative este un filtru foarte eficient pentru eliminarea click-urilor nedorite. Acestea te ajută să reduci din traficul irelevant atras pe site și să crește gradul de conversie a vizitatorilor în clienti;
  • Optimizarea sumelor licitate pentru cuvintele cheie – bugetul limitat ne obligă să prioritizăm foarte atent sumele licitate și să concentrăm resursele pe cuvintele cheie care performează cel mai bine, fără a plăti mai mult decât e necesar.

Pe lângă identificarea celor mai potrivite cuvinte cheie, este important de asemenea să-ti îmbunătătești contul pentru o relevantă cât mai mare. Scorul de calitate al Google Ads determină dacă anunturile tale apar și cât costă fiecare click. Cele mai importante elemente de care trebuie să tii cont sunt:

  • organizarea și structurarea contului de Google Ads;
  • crearea de anunturi/reclame bine targetate;
  • optimizarea landing page-urilor.

Care e diferenta dintre cuvintele cheie și interogările de căutare (Keywords vs. Search Queries)? 

Un cuvânt cheie este un termen abstract extrapolat de la interogări de căutare multiple, pe când o interogare de căutare este cuvântul sau expresia pe care un utilizator o introduce în căsuta motorului de căutare. De exemplu, dacă licităm pe cuvântul cheie ”ochelari de soare”, interogările de căutare care declanșează afișarea reclamei noastre vor include termeni precum ”ochelari de soare pentru bărbați”, ”ochelari de soare damă” sau ”ochelari de soare cu dioptrii”.

Care sunt tipurile de cuvinte cheie?

  • Broad match
  • Modified broad match
  • Phrase match
  • Exact match
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin